Olemme tehneet pientä remonttia ja helmet ovat saaneet pölyyntyä ihan rauhassa. Eteinen ja tuulikaappi ovat saaneet uuden ilmeen. Seinät on maalattu, lattiat laitettu, uutta kalustetta on tulossa jne. Nyt on pienenpien sisustusjuttujen aika.

Onkohan jokaisella naisella samankaltainen himo koreihin kuin minulla ja aika monella ystävälläni. Koreja ei voi koskaan olla liikaa ja niitä voi aina käydä katsomassa kaupoissa, josko joku kiva kori löytyisi... Minäkin etsin uuteen eteiseen koreja, mutta nyt olin niin kranttuna, että en kelpuuttanut valmista kaupasta. Pitää tehdä siis itse, niin saa sellaisen kuin sattuu tulemaan haluaa.

Löysin netistä ohjeen virkattuihin koreihin ja siitä se ajatus sitten lähti. Virkatahan mä en oikeasti osaa, mutta tällainen helppo ohje oli kuin tehty mulle. Tilasin Lilliä ja Ekoa ja koukku viuhumaan. Kude oli aika jäykkää käsitellä ja kädet olivat kovilla, mutta yllätyksekseni kori valmistui yhdessä illassa.

Tein ensin valkoisen korin ohjeen mukaan. Olin ihan tyytyväinen, mun taidoilla ookoo, vaikka pohja on hieman vääränkokoinen. Yön aikana rohkaistuin ja päätin soveltaa ohjetta. Tein punaisen korin Ekosta, joka oli käsille mukavampaa, koska ei ole niin kovaa, mutta lopputulos on tietysti myös vähemmän tukeva. Tässä pohja on hyvä ja muutenkin olen tyytyväinen koriin. Viimeiseksi sitten beige kori taas Lillistä toteutettuna ja nyt uskalsin soveltaa ohjetta kunnolla, joten korikin on oikeen mallikelpoinen ja koostaan huolimatta tukeva. Valkoinen on pienin ja sen halkaisija on 25 cm, beigen taas 30 cm.

Mitähän sitä sitten keksisi?

Niin juu. Siivouspäivä ulottuu myytäviin koruihinkin. Korviksista pieni tarjous...