Viime viikolla manasin ;) meemejä ja haasteita ja nyt syön sanani. Tosin tämä haaste oli minulle mieluinen vaikkakin hankala.

Outi kehoitti helmeilijöitä käymään inhokkikivien ja virheostosten kimppuun. Minun ehdoton inhokkikivi on unakiitti, jota varastoistani ei löydy yhtään ainutta kappaletta, mutta kaivoinpas oman inhokkini ja murheenkryynini urheasti esille. Keltakvartsit nousevat laatikosta melkeen joka kerta pöydälle, kun aloitan helmeilyä, mutta yleensä päätyvät suorinta tietä takaisin laatikkoon. Yrittänyt olen, mutta mä en vaan pysty! Pissankeltainen väri on jotain sellaista jota en pysty yhdistämään mihinkään ja jos pystyisinkin en raaski uhrata niitä helmiä/materiaaleja keltakvartsille. Siksipä 10 millisten virtsapalleroiden nauha pysyy laatikossa... Miksi ihmeessä tilasin sitä aikoinaan on pitkä tarina. Kuvittelin sille olevan käyttöä ja kuvittelin värinkin olevan jotain ihan muuta.

Tänään, kun olen yksin kotona viettelemässä siivouspäivää, Outin haaste alkoi kasvamaan mielessä. Ehdin imuroida tuulikaapin ja ruokapöydän alusen, kun oli pakko edes kokeilla niitä %$###&&%:n pissapalloja. Kiitti vaan, puolet päivästä on mennyt ja mitään en ole saanut aikaan. ;)

Keltakvartsit kaipasivat siis kaverikseen jotain edullista, mutta sen verran kaunista ja runsasta, ettei urean väri olisi häiritsevä. Tartuin siis kuparilankaan ja aloin kieputtamaan. Pitkään olen haaveillut tekeväni rannekorun jossa on pitkästi hopeasyheröä, mutta pihinä en koskaan ole raaskinut. Teenpä sen siis kuparista. Helmien päälle vielä kuorrutus kuparikiehkuroilla ja helmet jonoon tajunnanvirta -periaatteella. Tuloksena ei ollutkaan yllättäen Virtsapallo vaan Kultapallo. Yllättäen koru, jota saattaisin ehkä käyttääkin.

Kultapallo
921935.jpg

Koska syheröä on sen verran reippaasti kerta kiellon päälle toisesta kuvakulmasta
921934.jpg

Enää 34 kappaletta virtsapalloja jäljellä. ;)