Varmaan jokaisella helmeilijällä on ainakin yksi juttu, jota tulee hamstattua (vielä enemmän kuin muita tarvikkeita). Joku haalii lukkoja, joku brioletteja, joku kiviä, joku hopeahelmiä ja joku jotain muuta. Minulla hamstraus on kausittaista ja kohde vaihtuu. Tällä hetkellä varastoon tuntuu kertyvän erilaisia brioletteja, mutta kestosuosikkikin minulla on. Makeanvedenhelmet! Ja tämä tieto varmaan tuli yllätyksenä ihan kaikille?  Jokaiseen tilaukseen on pakko saada vähintään yksi nauha makeanvedenhelmiä ujutettua, ja niitähän sitten kertyy. Voisin järjestää kisan siitä, montako avaamatonta nauhaa minulla kyseistä tuotetta on, ellei tätä lukisi sellaisiakin ihmisiä, jotka vielä erheellisesti luulevat minun olevan tolkuissani tämän helmiharrastuksen kanssa. =D Joskus olen ajatellut, että mitäs sitten, jos joskus kyllästyn niihin, mitä mä niiden kanssa teen? Se paljonka rahaa niihin on sijoitettuna, on taas sellainen asia, jota en halua edes ajatella. Hui!

Mutta asiaan. Minut valtasi viime yönä outo halu sitoa silkkiin makeanvedenhelminauha. Käyttöön halusin valkoiset keishi-helmet, mutta koska valkoiset langat olivat liian ohuita, jouduin raottamaan sellaisen laatikon kantta, missä on ainakin vuoden ajan lymyillyt ihana hopeinen kukkalukko, jota olen vai pikkuisen pussin läpi varovasti hipelöinyt. Tilasi sen ja nämä punaiset makeanvedenhelmet ja silkkilangan yli vuosi sitten tätä korua varten, mutta koska silkkilankaan solmimisen kanssa olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet, en ole viitsinyt/raaskinut aloittaa hommaa. Nyt solmiminen sujui hyvin ja päättelystäkin tuli kelvollinen. Yhdessä välissä keskellä nauhaa on yksi hieman muita löysempi solmu, jonka huomatessani melkeen purskahdin itkuun... Tosin aamulla kesti tovi löytää se korusta. =D Eli todennäköisesti sitä ei huomaa kuin minä ja 300 muuta helmiharrastajaa.

Paratiisin lootus
1828351.jpg

Ensimmäisessä näkyy lukko paremmin, ja toisessa sitten helmet...

1828379.jpg

Hmm. Mitähän mun sivupohjalle on tapahtunut? Ei ymmärrä! Ilmeisesti teilläkään ei näy taustalla kuin valkoista ja yläkuvaa ei näy ollenkaan? Huoh.