Tätä korua ei meinannut syntyä. Paniikki melkeen iski. Juhannusyö-rannekorun tilannut muutti mielensä ja halusikin vielä kaksirivisen kaulanauhan rannekorun kaveriksi. Ja tietystikään minulla ei ollut niitä samoja ihania makeanvedenhelmiä riittävästi. Satuhelmestä, mistä olin alkuperäiset tilannut, ne olivat loppuneet, HelmiQ:ssa ei ollut sopivia, Villihelmestä minulla kävi kokeilla helmet, mutta nekään ei sopineet ja ulkomailta ei ehtinyt enää tilaamaan. Onneksi löytyy maailmasta ihania ja avuliaita ihmisiä. Satuhelmen Laura otti asian omakseen, tilasi Kiinasta helmiä ja niitä jännättiin ehtiikö ne ja tuleeko sopivia. Helmet ehtivät ja ne tulivat minulle perjantaina ja ne olivat oikeen kauniita, mutta aavistuksen eri värisiä. Samaan aikaan huhuilin Helmetissä helmiä, mutta ei tuntunut löytyvän. Onneksi ihana helmiystävä Mags riensi apuun. Häneltä löytyi monitorilta tihrattuna sopivan väriset helmet ja lähetti ne minulle testattavaksi. Nämä molemmat valkoiset helmet tulivat minulle samana päivänä ja ilo oli suuri, kun oikeat helmet viimein löytyivät, sillä Magsin helmet olivat tismalleen saman sävyisiä, ihanan kiiltäviä ja kauniita, vain millin isompia, mutta se ei haitannut mitään. Satuhelmen helmet jäivät odottamaan seuraavaa projektia, johon ne tuntuivat sopivan niin täydellisesti. (juu-u! Ette te mun hääkoruista ihan vähällä pääsekään. ;))

Tietysti tekeminenkin oli yhtä juhlaa. Tarviiko mainita eteisen lattialle levähtäneistä helmistä, hukkuneista vermeil-spacereista, joita oli tietysti liian nippa nappa määrä, joten niiden oli PARAS löytyä tai postissa hidastelleista Swarovskeista. Onneksi lopputulos on kaunis ja istuu ainakin minun, vanhan tädin, kaulalla hyvin.

Toiveena 40 senttinen nauha, jonka alapuolella melkeen kiinni kulkee toinen nauha. Korussa on säätöketju, jolla nauhasta saa tarvittaessa muutaman sentin pidemmän.

Pikkuisen kiire meinasi tulla, sillä häät on lauantaina ja koru täytyisi vielä hyväksyä, postittaa ja tehdä mahdolliset korjauksetkin. =D

Juhannusyö
744249.jpg